„To, co robisz, mówi tak głośno, że nie słyszę, co mówisz” - A. Lincoln.
Innymi słowy nasze czyny mówią głośniej, niż nasze słowa.

Jeśli potrafisz się wykazać, jesteś bardziej wiarygodny w oczach innych ludzi. Powinieneś być produktywny przez cały czas. Życie przeszłością („kiedyś byłem…”) oddala od Ciebie ludzi, bo już nie dajesz z siebie tego, co kiedyś. Podobnie w sytuacji, gdy żyjesz tylko swoją przyszłością („kiedyś będę…”), nie powinieneś się spodziewać przychylnych opinii ludzi. Będziesz miał opinię fantasty lub bajkopisarza. Co innego mieć wizję i prężnie działać (teraz) w kierunku jej urzeczywistnienia, a co innego tylko o niej opowiadać. Jeżeli chcesz pociągnąć za sobą ludzi, powinieneś stać się wzorem do naśladowania.
Skoncentruj się na czynnościach, które przynoszą Ci dochody. Widząc twoje osiągnięcia ludzie uwierzą w Twoje słowa i podążą za Tobą. Swoim zachowaniem daj przykład do naśladowania. Jeśli będziesz pracował wytrwale, twoi podwładni także będą tak pracować. Jak zapewne wiesz, zapał i motywacja słabną z czasem. Potrafią się utrzymywać na wysokim poziomie przez ok. 3 dni, potem (jeśli nie ma rezultatów) gwałtownie spadają.
Trzy dni to niedużo czasu, toteż skoncentruj się na jednym projekcie i pracuj nad nim, aż do osiągnięcia przynajmniej częściowych rezultatów. Podobnie poukładaj pracę Twoich podwładnych, pozwól im cieszyć się częściowym sukcesem, dzięki realizacji poszczególnych części zadań. Osiąganie kolejnych celów dodaje skrzydeł. Motywacja Twoich pracowników utrzyma się na wysokim poziomie i będą pracować produktywniej (Ty także). Jeśli w przeciągu 3 dni nie pojawiają się rezultaty motywacja spada, traci się rozpęd i wybija z rytmu. Zdecydowanie więcej wysiłku potrzeba na ponowne zmotywowanie człowieka, niż na podtrzymanie jego motywacji.
Jako przełożony powinieneś pamiętać o tym zjawisku. Ponadto przynajmniej raz na 3 dni powinieneś skontrolować swoich pracowników, pochwalić za dobre rezultaty, albo zmotywować do dalszego wysiłku (zwłaszcza początkujących pracowników, którzy mogą pracować mniej wydajnie i osiągać gorsze rezultaty). Jeśli nie jesteś pewien, czy jesteś dobrym szefem, postaw się w roli pracownika i zastanów się, czy chciałbyś mieć takiego przełożonego, jak Ty. Jaki przykład dajesz swoim pracownikom? Czy rzeczywiście angażujesz się w pracę, czy może tylko udajesz zaangażowanie? Pamiętaj jednak, że najlepiej zmotywujesz ludzi swoją własną postawą. Dlatego niezależnie od osiąganych obecnie wyników powinieneś cały czas być produktywny.