Kilka cech jest bardzo cenionych i pożądanych przez ludzi. Jedną z tych cech jest punktualność.
Punktualność ciągle jest w cenieSprawa wydaje się być oczywista. Umawiasz się z kimś na konkretną godzinę i zjawiasz się o czasie. Proste? Okazuje się, że często na spotkanie docieramy z „lekkim” poślizgiem – 10-15 minut. Czy to coś zmienia? Zależy od sytuacji, ale ma znaczenie.
Wyobraź sobie, że ustaliłeś dokładny termin spotkania, dotarłeś na miejsce i czekasz tylko na rozmówcę z Firmy X. To on poprosił cię o spotkanie, ponieważ chce ci pokazać fantastyczny produkt swojej firmy, który akurat może ci się przydać. Czekając prawdopodobnie myślisz już o kolejnych sprawach, którymi jeszcze dziś musisz się zająć i masz nadzieję, że zaczniecie punktualnie. Ku Twojemu rozczarowaniu przedstawiciel Firmy X dociera na miejsce 10 minut po czasie.
Przez te 10 minut zastanawiasz się, kiedy on wreszcie przyjdzie i czy w ogóle warto było się spotykać. Kiedy wreszcie dociera jesteś (jako potencjalny klient) do niego nastawiony negatywnie. Jeśli przedstawiciel jest dobry w kontaktach z ludźmi, a nie każdy jest, ujdzie mu to na sucho. Spóźniając się na spotkanie z potencjalnym kontrahentem sam sobie rzucasz kłody pod nogi. Jeśli jesteś w drodze i wiesz, że nie zdążysz koniecznie poinformuj o tym rozmówcę, a na miejscu przeproś. Jest to najlepsze wyjście w takiej sytuacji.
W świecie, w którym z każdej strony jesteś „atakowany” przez reklamy a w dodatku działasz w konkurencyjnej branży wartością bardzo cenioną i mogącą Ci pomóc zdobyć klienta jest Twoje słowo. Jeśli go dotrzymujesz (innymi słowy jest ono coś warte) możesz liczyć na przychylność klienta. Początkowo klient Cię nie zna i obdarza Cię pewną dozą zaufania. Spóźniając się zaczynasz to zaufanie tracić. Każda późniejsza obietnica może zostać przyjęta z nieufnością. Z drugiej strony mając opinię osoby wywiązującej się z tego, co mówi możesz liczyć na dalsze polecenia.
Wracając do punktualności - sytuacja jest nieco lepsza, kiedy spotykacie się w siedzibie Twojego rozmówcy. W przypadku spóźnienia może się zająć czymś innym, ale ciągle jest ono niepożądane. Punktualność jest tym istotniejsza, im ważniejszy jest Twój kontrahent. Generalnie im więcej pieniędzy zarabia, tym bardziej ceni sobie swój czas (pieniędzy ma dużo, ale ilości dostępnego czasu nie jest w stanie pomnożyć). Szefowie firm bądź bardzo dobrze opłacani wysokiej klasy specjaliści mają świadomość ile jest warta godzina ich pracy.
Na razie nikt nie dodał komentarza :-/. Twój może być pierwszy!